« Reading & Gaming » Publije (2019)

Mise en ligne de Publije (2019), n°1 : « Reading & Gaming » – http://revues.univ-lemans.fr/index.php/publije/issue/view/16/showToc.


Le numéro est inspiré du workshop « Gaming & reading: compare, contrast and complement » (ANR Reading in Europe, programme EnJeu[x] et Action COST E-READ), co-organisé par Brigitte Ouvry-Vial et Adam Sofronijevic) à l’Université du Mans en novembre 2015 et inclut quelques articles à partir des communications du workshop.


No 1 (2019) : Reading & Gaming
[Dir. C. Aubry, C. Krömer, B. Ouvry-Vial]
Sommaire


« Introduction : Reading & Gaming »
Chloé Aubry, Cora Krömer, Brigitte Ouvry-Vial
PDF

« “Building Communities of Readers”. Reading in Italy in preschool age »
Elisa Marazzi
PDF

« Comparaison de l’activité de lecture entre un livre et son adaptation numérique enrichie, expérimentation et analyse des dimensions de l’expérience utilisateur »
Nicolas Esposito
PDF

« « Single, taken or in love with a fictional character? » How fanfiction could help us understand (digital) reading »
Katrin Tiidenberg
PDF

« Médialisation et gamification en littérature allemande contemporaine ? Roman par e-mail et mix multimédia chez Daniel Glattauer et Andreas Neumeister »
Bruno Dupont
PDF

« Evolution of Reading: The Case of ‘Dungeons & Dragons’, a fantasy tabletop role-playing game »
Francesca Orestano
PDF

« From codex to ludex: paper machines, digital games, and haptic subjectivities »
Caleb Andrew Milligan
PDF

« Constructing a Dystopian Narrative Through Reading in ‘Papers, Please‘ and ‘Orwell’ » 
Annika Elstermann
PDF

« Do gaming and reading have a common relationship to empathy and theory of mind ? »
Marina Kotrla Topić
PDF


Facebooktwittergoogle_plus

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *